فروش انواع کنسانتره میوه به صورت عمده تنها در بین برخی از صنایع تولیدی رواج دارد. برای تهیه کنسانتره های سردخانه ای، اطلاع از چگونگی نگهداری آنها نیز اهمیت بسزایی دارد.
کنسانتره محصولی تولید شده در کارخانه از انواع میوه جات است که در صنایع غذایی کاربرده های فراوانی دارد. تولید کنسانتره میوه مزایای و فواید بیشماری را برای تولید کنندگان به همراه دارد.
در این میان دانستن معنی دقیق کنسانتره میوه و فرآیند تولید آن برای خریداران و شرکت های صادراتی خالی از لطف نخواهد بود.
امروزه تهیه انواع کنسانتره میوه سردخانه یا معمولی در اکثر شرکت های تولید کننده آبمیوه به شیوه اتوماتیک صورت می گیرد.
کنسانتره میوه چیست؟
کنسانتره یک فرم از ماده است که معمولاً اجزای پایه آن یعنی آب از ماده گرفته می شود. در فرهنگ لغت کنسانتره به معنی فشرده شدن، متمرکز شدن یا تلغیظ انواع ماده غذایی است.
تولید اولین کنسانتره میوه به سال ۱۹۴۸ باز می گردد. یعنی زمان جنگ جهانی دوم که از پرتقال، کنسانتره و ویتامین ث تولید شد.
امروزه اکثر آب پرتقال ها و دیگر آب میوه های موجود در بازار از این روش تهیه و تولید می شوند.
برای تولید انواع کنسانتره، درصد مشخصی از آب میوه را می گیرند و آن را به پودر یا عصاره تبدیل می کنند.
فرآیند تولید کنسانتره میوه
برای انواع کنسانتره میوه سردخانه ای دستورالعمل یکسانی وجود دارد که شامل مراحل زیر می شود:
- خرید میوه
- شستشو میوه
- جداسازی
- دم گیری
- خرد کردن
- گرم کردن مش
- فرماتتسیون مش
- پرس کردن
- آروماگیری
- شفاف سازی
- فیلتراسیون
- تغلیظ کردن
مرحله آخر یعنی تغلیظ کردن به معنی تولید کنسانتره میوه است که در آن آب میوه های شفاف به صورت غلیظ شده در آمده و در دمای مناسب نگهداری می شوند.
در بازار داخلی، فروش انواع کنسانتره میوه به ویژه کنسانتره سیب، پرتقال و انگور به شرکت های تولید کننده مربا، آب میوه و … رونق دارد.
بازار فروش انواع کنسانتره میوه
هدف از تولید، عرضه و فروش انواع کنسانتره میوه، نگهداری طولانی مدت و دسترسی آسان به این نوع محصولات در بازار است.
امروزه مراکز بسیاری به صورت سیستماتیک در این زمینه فعالیت دارند و انواع کنسانتره و پوره بسته بندی را به بازار عرضه می دارند.
توجه داشته باشید که شرایط نگهداری کنسانتره ها بر اساس درصد بریکس آنها تعیین می شود. بنابراین در هنگام خرید باید از نوع بسته بندی و درصد بریکس کنسانتره مطلع شوید.
از جمله بازارهای بزرگ فروش کنسانترهای میوه سردخانه ای، مراکز و نمایندگان اینترنتی هستند.
مراکزی که بهترین و تازه ترین انواع کنسانتره میوه را به صورت مستقیم در اختیار خریداران خارجی و داخلی قرار می دهند.